φιλοσοφία

Το κέρδος   από  τη  φιλοσοφία  είναι  να  είσαι  έτοιμος  να  αντιμετωπίζεις  οτιδήποτε  σου  τύχει

Όταν  κάποιος  σου  πει  πως  δεν  ξέρεις  τίποτα  και  δεν  το  πάρεις  για  προσβολή  και  δεν  σε  θίξει  τότε  αρχίζεις  να  εφαρμόζεις  τη  φιλοσφία

Ο  φιλόσοφος  κάθε  ωφέλεια  και  κάθε  βλάβη  την  περιμένει  από  τον  εαυτό  του. Κανένα  δεν κακολογεί , κανένα  δεν  επαινεί , εναντίον  κανενός  δεν  παραπονιέται , κανένα  δεν  κατηγορεί, ποτέ δε  λέει  για  τον  εαυτό  του  πως  κάτι  είναι  ή  πως  ξέρει  κάτι

1 . Να ξέρεις   τα  χρήσιμα

2. Να ελέγχεις  τη  γλώσσα  σου

3 . Μην κακολογείς τον  πλησίον  σου

4 . Μην απειλείς  κανένα

5 . Να συμπαραστέκεσαι  στους  συνανθρώπους  σου

6 . Φύλαγε  τον  εαυτό  σου

7. Μην  κοροϊδεύεις  κάποιον  που  δυστυχεί

8 . Να είσαι  πράος  για  να  σε  σέβονται

9 . Να  τακτοποιείς  σωστά  τις  υποθέσεις  του  σπιτιού  σου

10 . Μην επιθυμείς  τα  αδύνατα

11. Να κρατάς  τα  μυστικά

12 . Να προνοείς για  τη διαβίωση  σου

13 . Για τα ανώφελα  μάταιος  κόπος  να  προσπαθείς

14 . Να λες  γλυκά  λόγια  σε  όλους

15 . Να μην έχεις απόλυτη  εμπιστοσύνη  σε  κανέναν.

16 .  Nα  μην  κατηγορείς  κάνενα  για  τα  ατυχήματά  του ,  αλλά  να  τον  βοηθάς

17 .  Ό,τι  κάνεις  θα  πάθεις

18 . Καλύτερα  να  έχεις  ένα  φίλο  αξιόλογο  παρά  πολλούς  κι  ασήμαντους

19 . Να  κάνουμε  ό,τι  θα  θέλαμε  να  μας  κάνουν

20 .  Η  δικαιοσύνη  είναι  ψυχική  αρετή

21 .  Να  είσαι  μεγαλόψυχός

22.  Συνείδηση  είναι  η  ίδια  μας  η  κρίση  για  το  σωστό  ή  το  εσφαλμένο  των  πράξεων  μας

23 .  Το  να  φθονείς  κάποιον  είναι  σαν  να  ομολογείς  ότι  είσαι  κατώτερος από  εκείνον

24 . Το να  μην  έχεις  χρεή  είναι  μεγάλος  πλούτος

25.  Όσο  μακριά  κι  αν  είσαι  μην  ξεχνάς  τους  φίλους

26. Το  πιο  μεγάλο  κι  ευχάριστο  είναι  να  αποκτάς  φτερά

27 . Τη ζωή  σου  να  την  κανονίζεις  σαν  να  πρόκειται  να  ζήσεις  πολύ  λίγο

28 . Σε  ό,τι  επιλέξεις  μείνε  σταθερός

29 . Μη  βιάζεσαι  σε  ότι  κάνεις

30 . Να  προτιμάς  να  κάνεις  στους  άλλους  καλό

31 . Mη χαλάς  την  ψυχική  σου  διάθεση  με  στεναχώριες  και  λύπες

32 .Να  προσπαθείς  την  επόμενη  μέρα  να  την  κάνεις  καλύτερη από  την  προηγούμενη στο τέλος  να  είσαι  ικανοποιημένος  και  ευτυχής

33. Να  σέβεσαι  όσους  συναντάς

34 .Να  σέβεσαι  τον  εαυτό  σου πιο  πολύ  από  τους  άλλους  , να υπάρχει  μέσα  σου  σαν  νόμος    να  μην  κάνεις  τίποτε  ανάρμοστο

35 . Να  σέβεσαι  τους  γονείς

36 .Να  προσπαθείς  να  επιτύχεις  κάτι  καλύτερο  απ’ότι  έχεις

37.Ότι  έχεις ή  θα έχεις είναι  αυτό  που  εύχεσαι

38. ό,τι  σου  φαίνεται  πάρα  πολύ  καλό , ας  είναι  για  σένα  νόμος  απαράβατος

39. προσδιόρισε  για  τον  εαυτό σου  ένα  χαρακτήρα  , ένα τρόπο  ζωής , και  διατήρησέ τον  αμετάβλητο  , είτε  όταν  είσαι  μόνος  , είτε  όταν συναντάσαι  με  τους  άλλους

40 . Nα  προσπαθείς  να  κάνεις  ό,τι  δεν  είναι  ανώτερο  των  δυνάμεών  σου

41. Πώς  μπορεί  να  απολαμβάνει  τα  ίδια  εκείνος  που  δε  χτυπά  τις  πόρτες  των  ισχυρών  κι  εκείνος  που  τις  χτυπά ;  Εκείνος  που  γίνεται  ακολουθός  τους  και  εκείνος  που  γίνεται;  Εκείνος  που  δεν  τους  επαινεί  κι  εκείνος  που  τους  επαινεί ;

42. Αισθητό  είναι  το  ποιόν  σου  και  το  ποσόν  σου

43. Να  καλοτυχίζεις  τον  εαυτό  σου  για  το  πόσο  καλύτερα  ζεις  αναλογιζόμενος  αυτά  που  υποφέρουν  οι  άλλοι

44 . Οι  ανόητοι   επιθυμούν  τα  πράγματα  που  δεν  έχουν , ενώ  αυτά  που  έχουν   ενώ  κι  αν  είναι  πιο  ωφέλιμα  τα  παραμελούν

45. Η σωφροσύνη  αυξάνει  τα  ευχάριστα  και  μεγαλώνει  την  απόλαυση

46. Σωστή  κρίση  έχει  αυτός  που  δε  λυπάται  για  όσα  δεν  έχει  αλλά  χαίρεται  για  όσα  έχει

47 . Δεν  είναι  ωφέλιμο  να  παραμελείς  τις  υποθέσεις  σου  και  να  ασχολείσαι  με  τις  ξένες

48.  Να  κυριαρχεί  η  λογική  επί  των  επιθυμιών

49 . Μια  μέτρια  ζωή  παρέχει  ασφάλεια

50 . Μην  προσπαθείς  να  διορθώσεις τους  άλλους  ενώ  είσαι  γεμάτος  ελαττώματα

51 . Ο απλός  λόγος  είναι  αληθινός  και  δε  χρειάζονται  φανταχτερές  επεξηγήσεις

52.  Είναι  προτιμότερο  να  ζει  κανείς  απλά

53. Μόνο  για  κάτι  που  αξίζει  πρέπει  να  κοπιάζεις

54 . Απόφαση  που  θα  σκεφτείς  καλά  είναι  καλύτερο , Απόφαση  στα  γρήγορα  θα  σε  κάνει  να  μετανιώσεις

55. Αν  μπορείς  να  ζείς  άνετα  τη  ζωή  σου  και  να  διατηρείς  την  ψυχραιμία  σου  σε  περίπτωση  κακοτυχίας  , θεωρείσαι  ευτυχής

56.  Όταν  δυο  ομιλούν  κι  ο  ένας  είναι  θυμωμένος  , εκείνος  που  δεν  αντιμιλά  είναι  σοφότερος

57.  Ευχαριστιέσαι  ή  αηδιάζεις  ανάλογα  με  τη  σπανιότητα , με  τη  στέρηση  ή τον  κορεσμό

58.  Ο σοφός  έχει  σκοπό  το  να  μη  ζει  επίπονα  και  στενάχωρα

59. Σκόπος  είναι  η  ευθυμία  που  φέρνει  ψυχική  γαλήνη  και  σταθερότητα

60. Μη  συμμετέχεις  σε  άδικη  πράξη

61. Να  ελέγχεις  τα  δικά  σου  σφάλματα  παρά  τα  ξένα

62. Όσοι έχουν τακτοποιημένο  χαρακτήρα  , έχουν  και  τακτοποιημένη  ζωή

63. Είναι  καλύτερο  να  δείχνουμε  πρόνοια  πριν  από  τις  πράξεις  μας   παρά  να  μετανοούμε

64. Ο άνθρωπος  είναι  άξιος  ή  ανάξιος  όχι  με  βάση  όλα  όσα  κάνει  αλλά  και  όσα  σκέπτεται

65. Είναι  κακού  χαρακτήρα  οι  άνθρωπος  αυτός  στον  όποιο  δεν  έμειναν  για  καιρό  οι  φίλοι  που  προσπάθησε  να  κάνει

66.  Η απόλαυση  είναι  το  συμφέρον  και  η  έλλειψη  απόλαυσης  το  ασύμφορο

67.  Μέσα  στον  εαυτό  μας  έχουμε  τη  δύναμη  για  την  υγεία

φιλόσοφοι

Advertisements

10 Σχόλια »

  1. sandi Said:

    thelw na sas sugxarw gia to site sas! pragmatika exete toso xrishma k endiaferonta themata..m’exoun voithisei apisteuta se para polla themata! pragmatika…eiste apisteutoi!!!!!!!!

  2. BUY CIALIS Said:

    I gotta favorite this site it seems extremely helpful very helpful

  3. This article will help the internet people for creating new blog or even a blog from start to end.|

  4. I was referred to this web site by my cousin. I’m not sure who has written this post, but you’ve really identified my problem. You’re wonderful! Thanks!

  5. Thank you pertaining to sharing the following great subject matter on your website. I ran into it on google. I am going to check to come back after you publish additional aricles.

  6. I am impressed with this web site , rattling I am a fan .

  7. free games Said:

    Here are a number of the web sites we recommend for our visitors

  8. I experience study lot of web-sites and been through some,your work is definitely outstanding.Caps off towards your dedication together with frankness.Do continue us all apprised in future also.

  9. Thank you so much! It is an good website.|

  10. Ανώνυμος Said:

    MC44

    Το 14 αρκει να το κανεις ειλικρινα κ οχι ψευτικα η’ως κολακας.
    Το 15,17,18,19,20+21 ειναι τεραστιες αληθειες.
    Διαφωνω με το 22,23 γιατι υπαρχουν εξαιρετικα πολλοι ασυνηδειτοι (που καλα κανουν -για τους ιδιους-)& συχνα αυτοι που φθονουν νομιζουν συνηθως πως ειναι ανωτεροι κ αξιζουν αυτο που εχουν οι αλλοι. Κ φυσικα καλα κανουν κ το φθονουν.
    Το 31 ειναι αδυνατο, εκτος αν διαθετεις διακοπτη με on/off. Αλλα αν πχ νιωθεις αδικημενος, δεν γινεται να μην χαλιεσαι.
    Το 35 ειναι λιγο της παλαιας διαθηκης… Θα το αλλαζα με το να σεβεσαι οσους σε σεβονται.(ασχετως «ειδικοτητας» η’ ιδιοτητας).
    Το 36 ερχεται σε αντιθεση με το 40,49&52. Συμφωνω με το 36. Με το 40 αν ισχυε θα ζουσαμε ακομα σε σπηλιες. Το 49 αλλο το : ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ κ αλλο να θες να εισαι μετριος. Αυτο ειναι μιζερο οπως αξιωνεται εδω. Το 52 το να ζεις «απλα» απαξιωνει τον ορισμο της φιλοσοφιας κ των φιλοσοφων γενικοτερα οπου υπαρχει για να βρισκει τις μεγαλες αξιες κ αληθειες της ζωης κ της υπαρξης κ προσπαθει να μας κανει καλυτερους ως ατομα (επι της ουσιας).
    Η πολλη «απλο’ικοτητα» φερνει μετριοτητα.
    Η πολλη μετριοτητα φερνει στασιμοτητα (του νου, της ψυχης,του πνευματος κ της εξεληξης γενικοτερα).
    Δεν χρειαζεται να εισαι σοφος για το 58.
    Το 59 ειναι ακυρο (κατ’εμε) ο σκοπος δεν ειναι ευθυμια, αλλα επιθυμια. Δεν φερνει απαραιτητως ψυχικη γαληνη -ποσο μαλιστα σταθεροτητα- αλλα συχνα προσωπικη κ συνηθως εγωιστικη επιβεβαιωση με διαθεση για επαναληψη προς επιτευξη μεγαλυτερης επιβεβαιωσης-κ αυτο συμβαινει σταθερα! (Κ κατ’εξακολουθηση).
    Στο 62 ο φιλοσοφος προφανως αγνοει τον ορισμο του ψυχοπαθη (οποτε μαλλον διαφωνω καθετα).
    Το 65 ακυρωνει το 18. Εγω με την σειρα μου ακυρωνω το 65. Οπως κ το 66, μιας κ με την λογικη του 66 τρωγε (γευση/φαγητο-ως απολαυση) μεχρι να γινεις 800 κιλα, κανε sex μεχρι να σου πεσουν τα νεφρα, λεγε οσα ψεματα θες για να φανεις στους αλλους, καλυτερος απο οτι εισαι πραγματικα κ γενικα δινει ενα πρασινο φως «ελευθεριας» του να πραττεις οπως γουσταρεις μιας κ αυτο δινει ικανοποιηση.
    •68) -λοιπον- να ΜΗΝ δεχεσαι ο,τι «φιλοσοφια» ακους ως απολυτη αληθεια.
    •69) να προσαρμοζεσαι στα σημεια των καιρων που ζεις μιας κ οι καιροι που ζουμε εχουν αλλαξει πολυ την ψυχολογια κ φιλοσοφια του ανθρωπου κατα πολυ, τα τελευταια 2500 χρονια.
    •70) να αμφισβητεις τα παντα κ τους παντες ακομα κ τον ιδιο σου τον εαυτο κ να μην επαναπαυεσαι.
    •71) να θετεις νεα ερωτηματα στον εαυτο σου κ τους γυρω σου ωστε να γινεσαι καλυτερος, σωστοτερος, ηθικοτερος, δικαιοτερος κ να μαθαινεις να εξελησεσαι ως ανθρωπος.
    •72) να χρησημοποιεις τις γνωσεις σου για καλο κ προς την υπερασπιση αυτων που δεν μπορουν να υπερασπιστουν τους εαυτους τους.
    •73) μην χρησημοποιεις τις γνωσεις σου ως προς επιδειξη δυναμης κ ανωτεροτητας προς τους γυρω σου. Οταν το κανεις αποτελει προσβολη κ υβρη (Πλατων).
    •74) να κατεχεις την πραγματικη γνωση η’ εννοια των οσων γνωριζεις κ μην «παπαγαλιζεις» απλα κατι που διαβασες (αλλα δεν πολυκαταλαβες,κιολας).
    •75) σκεψη. Μαθε να σκεφτεσαι (να στιβεις το μυαλο σου, που λεγανε παλια) κ μαθε να αναλυεις. Αν μονιμως ρωτας τους αλλους ‘δηλαδη?’ για το καθε τι, οσο μικρο η’ μεγαλο ειναι αυτο δεν θα μαθεις ποτε να σκεφτεσαι πραγματικα κ σε βαθος. Καλυτερα να βγαλεις ‘λαθος’ συμπερασματα κ να τα συζητησεις ωστε να μαθεις τι κ που εκανες λαθος, παρα να ΜΗΝ εχεις καθολου δικα σου συμπερασματα η’σκεψεις η’ αυτες που εχεις να τις εχεις «κλεψει» η’ να ειναι -πραγματικη- γνωση αλλουνου.
    •76) μαθε να ψαχνεσαι. Γενικα κ ειδικα. Ξεκινα παντα πρωτα απο τον εαυτο σου. Θα σου παρει μια ζωη, κ ισως να μην φτασει.
    •77) οριοθετηση. Ειναι πολυ βασικο να μαθαινεις πως να βαζεις ορια στον εαυτο σου κ στους αλλους. Τα υπερβολικα ορια στον εαυτο μας καπου θα «ξεσπασουν» σε καποιον αλλο τομεα στην ζωη μας. Επισης επειδη αυτο «φαινεται» επιτρεπει συχνα στους αλλους να το εκμεταλευονται. Αν παρα-επιτρεπεις την ελευθερια κ τα ορια σου,σε αλλους τελικα καποια στιγμη,αυτοι θα περασουν απο πανω σου.
    Υπερβολικα ορια στους αλλους καποια στιγμη θα γυρισει εναντια του παραλογου «οριοθετη». Οσο πιο παραλογα οριοθετεις τους αλλους χωρις να εχεις τα αναλογα κριτηρια κ φιλτρα για τον εαυτο σου,τοσο πιο βιαιο το ξεσπασμα κ η αντισταση που θα συντησεις καποια στιγμη απο εκεινους,που οριοθετησες.
    •78) θυμος. Ολοι τον νιωθουμε. Κ ειναι πολυ ευκολο να ξεφυγουμε σε σημειο υπερβολης. Αυτο ειναι το ευκολο.
    Το θεμα ειναι να θυμωσεις την σωστη στιγμη, για τον σωστο λογο, στον σωστο βαθμο με το σωστο ατομο.
    Αυτο ειναι το δυσκολο.
    Αμπελοφιλοσοφιες του τυπου :μην θυμωνεις, ειναι μια μπουρδα. Που ζεις? Μονος σου στην Σεληνη?
    •79) Μαχες/διαμαχες. Διαλεγε τις μαχες κ τους πολεμους που δινεις. Αυτο εχει αμεσα να κανει με το 77&78 ως φυσικη συνεχεια τους. Οπως ειναι παραλογο να πας να σκοτωσεις μια μυγα κ να χρησιμοποιησεις ενα κανονι (αντι για μια απλη μυγοσκοτωστρα) εξισου παραλογο ειναι να προσπαθησεις να αφοπλισεις ελεφαντα κρατωντας μια οδοντογλυφιδα. Ετσι λοιπον, αν για το παραμικρο προκαλεις συρραξη, κινδυνευεις να θεωρηθεις παραλογος (κ ας μην εισαι) κ να χασεις το δικιο σου την στιγμη που πραγματικα αξιζει η συρραξη. Εχοντας δημιουργησει ενα ιστορικο, ενος μονιμα παραλογα υπερβολικου ξεσπασματος για τα παντα, οταν θα εχει οντως σημασια,εσυ θα εχεις χασει ολο το νοημα, γιατι πλεον κανεις δεν θα σε πιστευει.(Κ ας εχεις 1000 δικια).
    Ομοιως βεβαια οταν δεν τσακωνεσαι η’ προκαλεις τους αλλους για καυγα αλλα δεν εχεις το θαρρος να το φτασεις μεχρι τελους. Εκει εισαι προκλητικος κ θρασσυδειλος ως ανθρωπος κ ως χαρακτηρας. Η’ μην το προκαλεις λοιπον, η’ σκασε κ κολυμπα (αφου δεν σου αρεσει να τσακωνεσαι). Οταν γενικα δεν το κανεις καθολου παντως δημιουργηται μια εκρυθμη κατασταση που μπορει να σιγοβραζει για καιρο που οταν ξεσπασει οι συνεπειες ειναι συχνα καταστροφικες. Οταν παλι τσακωνεσαι για τα παντα σε μεγαλα ντεσιμπελ,χανει το νοημα του.Παν μετρον αριστον. Η’ απλα διαλεγε οι λογοι για τους οποιους πολεμας,να αξιζουν, 1000%.
    80) οι δυο μεγαλες κατηγοριες ανθρωπων. Οι επιστημονες μας χωριζουν ολους μας σε δυο μεγαλες κατηγοριες:
    Τους ηρεμους κ τους θυμωμενους. Τους ανθρωπους της σκεψης κ στον αντιποδα τους ανθρωπους της δρασης. Οι νωχελικοι κ οι δραστηριοι. Οι πρωτοι θελουν ολοι να γινουν Ζεν σαν αυτους κ οι δευτεροι επιθυμουν ακριβως το ιδιο για την δικη τους «ομαδα» μια κ τους αλλους τους βρισκουν «αδρανεις». Κ παει λεγοντας οπως καταλαβαινετε.
    Η αληθεια ειναι πως οι μεν εχουν αναγκη τους δε. Αν ολοι ανηκαμε μονο στην πρωτη ομαδα θα ειχαμε πεθανει απο την πεινα αν οχι απο καποια μεγαλη καταστροφη. Αν παλι ημασταν το νουμερακι 2 το πιο πιθανο ηταν να ειχαμε σκοτωθει μεταξυ μας. Γενικα θα ειχαμε εκλειψει ως ανθρωπινο ειδος.
    Ολοι λοιπον εχουμε εναν σκοπο, εναν λογο υπαρξης.
    Ουτε μονο με διαλογισμο κ προσευχη γινεται να επιβιωσουμε ουτε ομως ως «κρεατα» που καταναλωνουν κρεας, χωρις να διαθετουμε ψυχικη, πνευματικη,νοητικη, αναπτυξη σαν να ζουμε σε ζουγκλα. Ο συνδιασμος πνευματικοτητας/αδρεναλινης, σκεψης/δρασης, εξυπναδας/ταχυτητας ενας μεγαλος νεος εγκεφαλος (μερικων χιλιαδων ετων) κ ενα παναρχαιο σκελετικο κ μυικο συστημα (εκατομμυριων ετων παλιο) ειναι αυτο που μας εχει κανει το ειδος που κατανοει τους φυσικους κανονες κ βγαζει ονοματα στους αστερισμους. Η συνταγη της επιτυχιας δεν λεει τιποτα ομως αν δεν εχεις ψυχη.
    Η ακομα χειροτερα αν εχεις και δεν κανεις τιποτα σπουδαιο με αυτην που εχεις. Ψυχη/σωμα/πνευμα ειναι η βαση σου. Ξεκινα δουλεια λοιπον χωρις να αγνοεις η’ να παραμελεις κανενα απο τα τρια.
    81) να θυμωνεις με την αδικια. Οποιαδηποτε κ οπουδηποτε οχι μονο την δικη σου.
    82) αν θες να εισαι δικαιος ως ανθρωπος πρεπει να μαθεις να εισαι πρωτα απο ολα αντικειμενικος ως ατομο κ ως κριση. Δικαιος ειναι αυτος που θα «ριξει» ακομα κ τον εαυτο του κ το προσωπικο του συμφερον προκειμενου να αποδοθει ορθα η δικαιοσυνη. Αλλιως δεν εισαι δικαιος αλλα ενας ακομα συμφεροντολογος. Ακομα κ αν χρειαστει να ερθει σε αντιθεση με το 34.
    83) σε καμια δημοκρατια (δημοκρατικο πολιτευμα) δεν εισαι πιο «ισος» απο ολους τους αλλους. Δεν ειμαστε ομοιοι (ως ατομα, γνωσεις, ταλεντα κτλ). Ολοι ομως ειμαστε εξισου ΙΣΟΙ μεταξυ μας. Κ ολοι εχουμε τα ιδια δικαιωματα. (Βεβαια αυτο σε πολλους δεν αρεσει).


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: