Τι είναι αυτοεκτίµηση;

Με απλά λόγια, είναι το πόσο εσείς οι ίδιοι θεωρείτε ότι αξίζετε ή αλλιώς το πόσο αγαπάτε και αποδέχεστε τον εαυτό σας, στοιχεία απαραίτητα για την ψυχική σας ισορροπία και την ικανότητά σας να διατηρείτε υγιείς κοινωνικές σχέσεις.

Χάρη στην υγιή αυτοεκτίμηση, μπορείτε να απολαύσετε τη θετική πλευρά της ζωής και να βιώσετε αισθήματα όπως η χαρά, η χαλάρωση, η ευγνωμοσύνη.

Η αυτοεκτίμηση συνδέεται με τον τρόπο που εσείς οι ίδιοι βλέπετε τον εαυτό σας και όχι με το πώς σας αντιμετωπίζουν οι άλλοι.

Το να έχετε αυτοεκτίμηση σημαίνει ότι εκτιμάτε αυτό που είστε, έχετε διάθεση για εξέλιξη και δεν αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας σαν κάποιο εξιδανικευμένο κατασκεύασμα που αξίζει υπό όρους ή μια εικόνα που ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένουν οι άλλοι.

mini test
Αν οι σκέψεις που ακολουθούν στριφογυρίζουν και στο δικό σας μυαλό, τότε είναι καιρός να ασχοληθείτε σοβαρά με την αυτοεκτίμησή σας.
«Οι περισσότεροι είναι καλύτεροι από μένα.»
«Κρατώ πράγματα μέσα μου και δεν λέω αυτό που σκέπτομαι ή αισθάνομαι, από φόβο μήπως με απορρίψουν.»
«Δυσκολεύομαι να πω όχι όταν μου ζητάνε κάτι.»
«Αισθάνομαι ότι οι άλλοι με σχολιάζουν αρνητικά.»
«Φοβάμαι ότι οι άλλοι θα με απορρίψουν αν δείξω τον πραγματικό μου ευατό.»
«Μου είναι δύσκολο να διεκδικήσω όσα δικαιούμαι.»
«Λέω ψέματα για να αποφύγω τη σύγκρουση.»
«Όταν μιλάω, πιστεύω ότι δεν μου δίνουν σημασία.»

10+1 ασκήσεις τόνωσης του ηθικού

1. Ξεκινήστε από τα βασικά. Ξεκαθαρίστε τι σας ενοχλεί πάνω σας και βάλτε ρεαλιστικούς στόχους προκειμένου να το βελτιώσετε.
2. Εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζετε τι είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε, ώστε να παλέψετε γι’ αυτό όσο μπορείτε. Γνώμονας πρέπει να είναι το τι μπορείτε και όχι το τι πρέπει να κάνετε.
3. Κατανοήστε τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που είστε και αυτό που κάνετε. Ούτε οι επιτυχίες ούτε οι αποτυχίες σας καθορίζουν την αξία σας.

4. Αντιμετωπίζοντας τους φόβους που σας βασανίζουν, αυτοί χάνουν τη δύναμή τους.
5. Δεν πρέπει να μένετε κολλημένοι στις αποτυχίες, γιατί μπορεί η αποχή από το ρίσκο να σας κάνει να νιώθετε ασφάλεια, αλλά δεν σας βοηθά να βελτιωθείτε.
6. Δεν χρειάζεται να ανταποκρίνεστε στις προσδοκίες των άλλων, ούτε να δικαιολογείστε για ό,τι πιστεύετε ή αισθάνεστε.
7. Όταν οι άλλοι σας κάνουν θετικά σχόλια, δεχτείτε τα με ένα «ευχαριστώ».
8. Ξεκινήστε μια νέα δραστηριότητα που σας ενδιαφέρει και δείτε τη σαν μια ευκαιρία να μάθετε και όχι σαν κάτι στο οποίο μπορεί να κερδίσετε ή να χάσετε. Επίσης, είναι ένας τρόπος να γνωρίσετε ανθρώπους με τους οποίους έχετε κοινά ενδιαφέροντα.
9. Κάντε μια λίστα με τα θετικά σας χαρακτηριστικά, ενώ αν θέλετε να συμπεριλάβετε και τα αρνητικά, βρείτε τη θετική τους όψη.
10. Καταγράψτε τα επιτεύγματά σας, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα.
11.
Προσπαθήστε καθημερινά να κάνετε πράγματα που θέλετε, όσο μικρά και αν είναι, χωρίς να πρέπει οπωσδήποτε να τα πετύχετε. Για παράδειγμα, αν θέλετε να σας κάνουν έκπτωση σε ένα ρούχο, ζητήστε το. Στη χειρότερη θα σας πουν όχι και στην καλύτερη θα έχετε αυτό που θέλετε. Το να μην προσπαθείτε αυτά τα μικρά πράγματα δείχνει τα όριά σας.

vita.gr

Advertisements

4 Σχόλια »

  1. NM5BDs Say, you got a nice article.Much thanks again. Really Great.

  2. Enjoyed every bit of your article. Really Cool.

  3. I am so grateful for your blog.Really thank you! Awesome.

  4. Muchos Gracias for your article.Much thanks again. Keep writing.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: